«Втрати шалені». Світовий Конґрес українців попередив про критичну ситуацію з освітою дітей-біженців.

Діти-біженці – проблема освіти в Україні
Діти-біженці – проблема освіти в Україні

Освітні втрати серед українських дітей за кордоном

Голова Світової координаційної виховно-освітньої ради Любов Любчик зазначила, що українські діти, які навчаються за кордоном, зазнають великих освітніх втрат. Причиною цього є складнощі, з якими вони зіштовхуються при адаптації до двох систем освіти одночасно. Через це, діти відмовляються навчатися українським навчальним програмам. Любчик підкреслила важливість підтримки української ідентичності та національної свідомості шляхом розвитку діаспорних шкіл. Вона також попередила, що відмова від українських цінностей та культури може призвести до зникнення національної ідентичності. Українські вчителі у діаспорі мають відчувати свою відповідальність за збереження національної ідентичності у дітей.

Любчик наголосила, що європейські школи прагнуть лише до інтеграції українських дітей у свою спільноту. Вона також закликала засновників та директорів шкіл, а також вчителів співпрацювати з батьками та зробити все можливе для збереження ідентичності українських дітей.

За даними Міносвіти, з 800 тисяч українських дітей, які навчаються за кордоном, понад 355 тисяч продовжують вчитися дистанційно в Україні. Директори онлайн-шкіл стверджують, що учні все частіше відмовляються навчатися за українською освітньою програмою, а українознавчий компонент не є обов'язковим у всіх школах.


Читайте також

Реклама