Транспортна революція в Україні: експерт назвав несподівану альтернативу маршруткам.

Транспортні послуги замість маршруток: альтернатива в Україні
Транспортні послуги замість маршруток: альтернатива в Україні

Україна потребує модернізації міського транспорту, і електробуси є найкращим варіантом для багатьох міст. Таку думку висловив автомобільний експерт Євген Єрмолов, аналізуючи перспективи розвитку громадського транспорту в Україні.

"В Європі тролейбус - це рідкісне явище. У нас вони завжди були популярні, але зараз на їх місце приходять електробуси", - зазначає експерт, відзначаючи глобальні тренди у розвитку міського транспорту.

Досвід інших країн показує ефективність такого підходу. "У Китаї з 2013 року почалася масштабна програма переходу на електробуси. У Шеньчжені, наприклад, вони вже успішно перейшли на електротягу", - розповідає Єрмолов.

Цікавий досвід є і в Європі: "У Румунії можна побачити багато електробусів, на яких написано '100% електричні'. Це вражає, особливо враховуючи, що Румунія - невелика країна. Вони змогли здійснити такий перехід", - наголошує експерт.

Єрмолов підкреслює, що поточна система міських перевезень в Україні потребує серйозної реформи: "Муніципальний міський транспорт в Європі купує довгостроково в лізинг дорогі автобуси, вони виглядають сучасно і довго служать. Немає жахливих маршруток, в яких страждають пасажири у разі ДТП".

Проблема сучасної системи полягає у корупційних схемах: "Зараз це велика корупційна схема, де перевізники закуповують низькоякісний транспорт, укладають угоди з місцевою владою, отримують дозволи для перевезень через платежі. Пасажири через це страждають".

Приватні перевізники також проти екологічних видів транспорту: "Вони навіть лобіювали закриття трамвайних маршрутів у Києві, хоча в Європі трамваї отримали нове життя", - додає експерт.

Єрмолов відзначає позитивний досвід у виготовленні електротранспорту в Україні: "У нас є компанія 'Електрон', яка раніше виробляла телевізори, а тепер вона виготовляє автобуси, трамваї і тролейбуси у Львові. Багато таких транспортних засобів курсують по Львову і вони виглядають сучасно. А щодо автобусів, то вони використовують технології Škoda, а двигуни - Mercedes".

Український виробник вже має успіхи на міжнародному ринку: "Компанія 'Електрон' добре експортує, оскільки її виробництво має європейський вигляд. Вони навіть експортували автобуси в Єгипет", - розповідає експерт.

Проте існують певні перешкоди для впровадження сучасного транспорту. "Коли у Львові був тендер на закупівлю 200 автобусів, вирішили не придбати львівські електробуси, а купити АЗЛК-2142 у Білорусі. Причиною була вартість - МАЗи коштували дешевше. Владі не вистачило коштів, щоб підтримати національного виробника", - розповідає Єрмолов.

Проте Єрмолов підкреслює необхідність системного підходу до модернізації транспорту: "Це складне рішення, яке включає створення інфраструктури, навчання персоналу та організацію сервісного обслуговування".

Експерт впевнений, що перехід на електробуси - це не лише екологічне, а й економічне питання: "При правильній організації системи громадського транспорту, включаючи лізингові схеми і довгострокові контракти на обслуговування, електробуси можуть бути вигідніше в експлуатації, ніж традиційний транспорт".

Успішний перехід на електробуси може стати частиною загальної стратегії розвитку української машинобудівної галузі. У нас є потенціал не тільки для використання, а й виробництва сучасного транспорту, що створить нові робочі місця та сприятиме розвитку високотехнологічних виробництв.


Читайте також

Реклама