Bloomberg показав наслідки санкцій проти російських танкерів.

Наслідки санкцій проти російських танкерів
Наслідки санкцій проти російських танкерів

Згідно з аналізом нафтового стратега Bloomberg Джуліана Лі, Росія має проблеми з транспортуванням нафти через санкції США.

На початку січня Міністерство фінансів США ввело санкції проти 161 нафтового танкера за їх роль у перевезенні російської нафти. Вартість фрахту танкерів для перевезення російської нафти марки Urals до Азії зросла майже на 50% після введення цих заходів, повідомляє Argus Media.

Зростання вартості доставки також призвело до збільшення різниці в цінах на нафту, коли вона вирушає з Росії та прибуває до Азії. Велика кількість танкерів, що потрапили під санкції - 265 суден внесені до чорного списку США, ЄС або Великої Британії, спричинила таку ситуацію.

З 435 суден, що перевозили російську нафту у 2024 році, 112 (26%) тепер під санкціями Вашингтона. З урахуванням суден, які потрапили під санкції Лондона та Брюсселя, ця частка зростає до 37%.

Тіньовий флот РФ

Проте це ще не відображає повністю проблему, оскільки танкери, які потрапили під санкції США, перевезли 45% всієї морської російської нафти минулого року. З урахуванням суден під санкціями Великої Британії та ЄС ця цифра зростає до 57%. Деякі танкери, які призначені для перевезення іранської нафти, також перевозили російську нафту.

Росії потрібно знайти альтернативні судна для підтримки своєї експортної програми. Вартість фрахту з Чорного моря до Індії вже досягла $10 за барель, а з Балтійського моря - $13, за даними Argus. Деякі судна, які потрапили під санкції, простоюють біля російського узбережжя або портів Китаю. Якщо такі проблеми стануть масштабними, проблеми з транспортуванням нафти для Росії можуть стати критичними.

Також стало відомо, що Данія посилить контроль за російськими танкерами тіньового флоту.


Читайте також

Реклама