Електронні постанови та ВЛК: важливі роз'яснення від Міністерства оборони.

Солдати з Міністерства оборони України
Солдати з Міністерства оборони України
У Міністерстві оборони оголосили про реформу військово-лікарської експертизи (ВЛК), яка має на меті полегшити, прискорити та зрозумілішим зробити цей процес. Реформа передбачає цифрову трансформацію процедур та удосконалення правової основи. За повідомленням Міністерства, наразі триває перший етап реформи. З січня введено електронні направлення на ВЛК для військовозобов'язаних у Резерв+. Тепер також запроваджується електронна постанова ВЛК для оглядів військовозобов'язаних і військових, електронний кабінет ВЛК в Медичній інформаційній системі ЗСУ (МІС ЗСУ), а також взаємодія МІС ЗСУ з реєстром Оберіг. Міноборони також надає відповіді на найпоширеніші запитання щодо реформи ВЛК. 1. Як працює електронне направлення на ВЛК? Тепер достатньо авторизуватися в мобільному застосунку Резерв+ і подати запит. Немає потреби йти до ТЦК та витрачати час і зусилля, щоб отримати паперове направлення. Коли ТЦК підписує електронне направлення, людина отримує сповіщення в Резерв+, і потрібний документ з'являється в розділі "Направлення на ВЛК". Далі можна вирушити напряму до закладу охорони здоров'я для проходження медогляду. 2. Хто може подати запит на електронне направлення? Усі військовозобов'язані, які хочуть пройти огляд, а також ті, хто отримав паперову повістку, можуть скористатись цим сервісом. Достатньо подати запит у Резерв+. 3. Що буде, якщо згенерувати електронне направлення і не з'явитися на ВЛК? Якщо військовозобов'язаний сам хоче пройти ВЛК, але не з'являється, направлення в Резерв+ залишається актуальним протягом 15 днів від призначеної дати огляду. Після цього запит потрібно подати повторно. Якщо ж військовозобов'язаний отримав повістку, подав запит і не з'явився протягом 14 днів від призначеної дати огляду, це порушення правил обліку, за яке передбачена адміністративна відповідальність. 4. Що таке електронна постанова ВЛК? Постанова ВЛК - це висновок, який комісія формує після огляду. Раніше постанови писалися вручну і надсилалися у паперовому вигляді. Це забирало час і дані могли загубитись. Тепер електронний кабінет ВЛК у МІС ЗСУ дозволяє комісіям отримувати й передавати документи онлайн, що прискорює їх обробку та мінімізує ризик втрати даних. 5. Які переваги електронних постанов для військовозобов'язаних? Завдяки електронним постановам, не потрібно самостійно передавати їх до ТЦК або чекати, поки комісія надішле паперові документи для фіксації їх у системі. Електронні дані автоматично надійдуть до реєстру Оберіг, і результат ВЛК швидше відобразиться у застосунку Резерв+. 6. Які переваги електронних постанов для військових? Електронні постанови дозволяють зберігати історію проведених ВЛК для військовозобов'язаних і військових в МІС ЗСУ, що сприяє комплексному оцінюванню стану людини під час огляду. Крім того, військові зможуть легше оформлювати виплати, пільги та послуги, пов'язані зі станом здоров'я, безпосередньо в застосунку Армія+. 7. Оформлення постанов у електронному вигляді обов'язкове для всіх ВЛК? З 1 березня 2025 року електронні постанови формують ті ВЛК, які зареєструвалися в електронному кабінеті, пройшли навчання і володіють функціоналом. Протягом місяця всі комісії повинні приєднатись до системи. З 1 квітня електронний формат постанов стане обов'язковим для всіх ВЛК. 8. Що, якщо ВЛК не має доступу до інформаційної системи з технічних причин? Якщо технічна можливість тимчасово відсутня, ВЛК може оформлювати постанови на папері. Після відновлення технічної можливості працівники ВЛК повинні внести дані в МІС ЗСУ з поміткою про наявність паперового оригіналу. 9. Чи видадуть рішення (постанову) ВЛК на руки після огляду? Якщо постанова оформлюється довідкою ВЛК (для висновків про придатність до військової служби, потреби у лікуванні, відпустці за станом здоров'я тощо), комісія може надрукувати і передати вам друковану копію електронної постанови. Якщо ж постанова оформлюється свідоцтвом про хворобу (для визнання непридатності до військової служби), рішення має бути затверджено штатною ВЛК і отримати його на руки можна лише після офіційного затвердження. 10. Чи може ВЛК просити людину особисто віднести папери до ТЦК? Ні, ВЛК самостійно передає постанову до ТЦК. Електронний кабінет дозволяє оформлювати постанову в електронному форматі у МІС ЗСУ, яка автоматично надсилає її до реєстру Оберіг, а отже - до ТЦК. 11. Чи може ВЛК вносити висновки в систему без реальних оглядів? Ні, ВЛК обов'язково проводить огляд. Лікарі ознайомлюються з медичними записами в Електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ) та іншими медичними документами, які надає людина, і вносять свої записи до ЕСОЗ. Після огляду працівники ВЛК засвідчують електронну постанову кваліфікованими електронними підписами (КЕП), а їх рішення фіксуються в МІС ЗСУ. 12. Як оскаржити рішення, закріплене в електронній постанові ВЛК? Якщо людина не згодна з висновком ВЛК, вона може подати скаргу до штатної ВЛК або оскаржити постанову в судовому порядку. 13. Яким нормативним актом врегульовані електронні постанови ВЛК? Зміни внесені в наказ Міноборони України №402 від 14.08.

Читайте також

Реклама