Обмеження на керування: у якому віці заборонять сідати за кермо.

Молодий чоловік за кермом авто
Молодий чоловік за кермом авто

Україна готується внести зміни в сфері безпеки дорожнього руху

Україна планує внести значні зміни у сфері безпеки дорожнього руху, пов'язані з віковими обмеженнями для водіїв. Ця ініціатива базується на даних про природні вікові зміни, які впливають на навички водіння.

Вікові зміни, такі як зниження реакції, погіршення зору та зменшення когнітивних функцій, мають безпосередній вплив на здатність безпечно керувати автомобілем. Статистика показує, що серед літніх водіїв збільшується ризик дорожньо-транспортних пригод через повільну реакцію та неадекватну оцінку дорожньої ситуації.

Ця проблема особливо актуальна в європейських країнах з високим відсотком літнього населення. Європейські експерти пропонують різні рішення: лікар Інгрід Деншель настоює на індивідуальній оцінці фізичного та психологічного стану водіїв, експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн пропонує встановити обов'язкові перевірки після 75 років, а психолог Катя Шляйніц наголошує на необхідності врахування водійського досвіду разом з регулярними медичними оглядами.

У Євросоюзі розробляється система перевірок для водіїв старше 65 років з регулярним тестуванням когнітивних здібностей. Деякі країни розглядають можливість щорічних перевірок після досягнення певного віку.

Україна також розглядає це питання. Законопроект №8082, який розглядається Верховною Радою, передбачає обов'язкові медичні та психологічні тести для водіїв старше 65 років при продовженні водійських прав. Для вікових груп 70 та 75 років планується збільшення частоти таких перевірок.

Наразі чинне українське законодавство встановлює лише мінімальний вік для отримання водійських прав: 16 років для категорій "А" та "А1", 18 років для категорій "В" та "С", 19 років для керування транспортом з важкими причепами, 21 рік для автобусів та мікроавтобусів. Верхньої вікової межі наразі немає.


Читайте також

Реклама