Переведені на Українську мову і зайвих деталей відсутні.
01.04.2025
348

Журналіст
Шосталь Олександр
01.04.2025
348

Автомобільна промисловість очікує підвищення цін через мита, які поточного тижня набуватимуть чинності від президента Дональда Трампа. Питання, яке цікавить споживачів, - наскільки зростуть ціни на автомобілі?
Відповідь далека від простої, за словами Брайана Муді, виконавчого редактора Autotrader. Муді пояснив, що ефект мит на внутрішні й міжнародні ринки авто більш складний, ніж може здатися споживачам.
По-перше, лише тому, що США накладають мита на всі імпортні автомобілі, це не означає, що вартість автомобілів, виготовлених у США, залишиться незмінною, а ціни на іноземні автомобілі зростуть. Крім того, це не призведе до рівномірного підвищення цін у всіх сегментах ринку.
"Немає розуму говорити так: цей автомобіль був виготовлений у США, не зміна ціни. Цей автомобіль був виготовлений за кордоном - зростання ціни на 5 000 доларів. З точки зору конкурентного аналізу це просто недоречно", - сказав Муді.
Трамп, який розглядає мита як спосіб залучення податкових надходжень для запропонованих податкових знижок та спонукання до оновлення внутрішнього виробництва, планує накласти 25% мито на всі імпортні пасажирські автомобілі. Це стосується седанів, позашляховиків, кросоверів, мінівенів, фургонів та легких вантажівок. Також будуть затронуті ключові деталі автомобіля, такі як двигуни, коробки передач, деталі підвіски та електричні компоненти, хоча "є процедури для розширення мит на додаткові деталі за потреби".
Не лише Муді передбачає зростання цін, він передбачає, що це негативно вплине на вищі класи автомобілів, а вартість дорогих автомобілів може зрости ще більше. Наприклад, автомобіль вартістю від 20 000 до 25 000 доларів не може витримати значного зростання ціни, під час коли автомобіль вартістю близько 90 000 доларів може.
Аналітик Дойче Банку Едісон Ю оцінив, що споживачі можуть побачити зростання цін на автомобілі на 5-10%, хоча це може знизитися до мінімуму, якщо буде винесена виняткова угода для США-Мексика-Канади, або зростати, якщо цього не станеться.
Адміністрація заявила, що імпортери автомобілів, які попадають під угоду США-Мексика-Канада і можуть підтвердити, наскільки машини виготовлені в США, отримають винятки. Будуть введені системи, які передбачатимуть застосування 25% мита лише до тих частин автомобіля, які не були виготовлені у США, - заявила адміністрація.
"Не зрозуміло, чи вплине це зростання цін на 5-10% на 100% споживачів", - сказав Ю. "Але основне припущення полягає в тому, що більшість споживачів підвищення вплине".
Ю визнав, що це може бути "дуже болюче в найближчий час". Однак, так само, як Муді, він вважає, що буде незбалансованість і деякі марки постраждають набагато більше. Hyundаi, наприклад, буде найбільше постраждалою. Все це випливає з їх аналізу, розбитого за видом транспорту та регіонами.
Ю пояснив, що в ланцюжку постачання немає багато маржі та автовиробники спробують усіма способами не поглинувати зростання вартості.
Проте, з митами, які складають значні 25%, "можна очікувати, що ціни на автомобілі піднімуться", що загострює проблеми в "індустрії, яка вже має складності з доступністю", - заявила Джессіка Колдуелл, керівник досліджень Edmunds.
Середня торгова ціна нових автомобілів становила 47 373 долари, а середня рекомендована роздрібна ціна виробників нових автомобілів - 49 350 доларів, за даними Edmunds за лютий. Середня торгова ціна вживаних автомобілів становила $ 25 005.
Адміністрація заявила, що вона використовує мита на автомобілі та частини автомобілів, щоб захистити та зміцнити автомобільний сектор США.
Читайте також
- Заступ на пост президента України: Зеленському вдалося завоювати через 70% голосів
- Названо кращі міста для життя в Україні в 2021 році
- Ще одна країна включила українську мову до офіційного списку мов
- Коронавірус в Україні: нові випадки зафіксовані протягом останньої доби
- В Україні зростає виробництво м'яса
- Вчора президент Італії відмовився підписувати бюджетні закони, що призведе до кризи уряду