Росія обходить санкції: головний нафтовий порт працює наповну.

Головний нафтовий порт наповнений
Головний нафтовий порт наповнений

Нафтові перевізники та трейдери знову вдалися до обхідних шляхів, щоб уникнути обмежень, накладених США, та продовжують експортувати сиру нафту з російського терміналу. За період з 30 січня по 16 лютого жоден з 16 танкерів, що завантажували нафту ESPO з порту Козьміно, не потрапив у список санкцій США. Половина з них вперше перевозить місцевий сорт нафти ESPO. Це свідчить про те, що нові обмеження не зупинили рух суден з нафтою.

Головним приводом для зацікавленості нафтових трейдерів є можливе послаблення санкцій проти Росії у результаті прямих переговорів між США та Росією в Саудівській Аравії щодо ситуації в Україні. За показниками надходжень суден з Ірану після поновлення загроз санкції також не заважають поставкам з цієї країни.

Багато з танкерів, які завантажують нафту ESPO, плавають під "зручними прапорами" країн, таких як Панама, Острови Кука, Сьєрра-Леоне та Джибуті. Більшість суден направляються до Китаю, зокрема до портів Дунін, Хуйчжоу та Дунцзякоу. Більшість з них належать компаніям з Шанхаю, Гонконгу та Сейшельських островів.

Фрахтові ставки на маршруті з Козьміно до Азії сильно зросли після нових санкцій, але пізніше знизились. Зараз ціна становить близько 5 мільйонів доларів за рейс до Китаю тривалістю 3-5 днів. Таке зростання з 1,5 мільйона доларів досягло свого піку 10 січня.


Читайте також

Реклама