Санкції США потроїли вартість транспортування російської нафти до Китаю.

Активізація санкцій. Російська нафта в Китай
Активізація санкцій. Російська нафта в Китай

Останні санкції США супроти російської нафтової індустрії призвели до різкого зростання вартості транспортування нафти ESPO до Китаю. Вартість доставки зросла більше ніж утричі, а трейдери прогнозують подальше зростання цін. Фрахтові ставки на маршруті з російського порту Козьміно до китайських терміналів зросли до 5-5,5 мільйонів доларів порівняно з 1,5 мільйонами до санкцій. Санкції США були спрямовані проти двох російських компаній, які забезпечують понад 25% морського експорту нафти країни-члена ОПЕК+, а також проти пов'язаних страхових компаній та трейдерів.

Джерела повідомляють, що санкції значно вплинули на транспортування російської морської нафти. У 2024 році кораблі, включені до списків санкцій, забезпечували 22% транспортування цієї нафти. Санкції миттєво призвели до зупинки суден з вантажами ESPO та нафтою марки "Сокол" біля китайського узбережжя.

Особливо складна ситуація склалася для китайських нафтопереробників, які надають перевагу ESPO через зручну логістику. Головні перевізники на цьому маршруті - танкери класу Aframax вантажопідйомністю 750 000 барелів (102 300 тонн).

Ситуацію ускладнює те, що до останніх санкцій США портові термінали провінції Шаньдун, де зосереджена більшість незалежних ​​нафтопереробних заводів Китаю, почали обмежувати прийом суден під санкціями після попереджень від великого термінального оператора.


Читайте також

Отримай доступ в канал свіжих новин 112.ua