Кава продовжує життя: 4 чашки на день додають п'ять років.
Як повідомляє ТСН: Нові дані свідчать про те, що споживання чотирьох чашок кави на день може продовжити ваше життя. Дослідники виявили, що кава позитивно впливає на здоров'я пацієнтів з серйозними психічними розладами, додаючи еквівалент п’яти років до їхнього біологічного віку у порівнянні з тими, хто не вживає каву.
Дослідження було опубліковане у British Medical Group.
Як кава захищає клітини та ДНК
Пацієнти з серйозними психічними розладами, такими як шизофренія та біполярний розлад, зазвичай живуть на 15 років менше, ніж їхні психічно здорові однолітки, через підвищений ризик серцевих захворювань та інших проблем зі здоров’ям.
Дослідження показало, що кава позитивно впливає на теломери пацієнтів з психічними розладами. Теломери – це захисні ковпачки на кінцях хромосом, які оберігають ДНК від пошкоджень і скорочуються з віком.
Вчені виміряли довжину теломер у лейкоцитах 436 учасників з діагнозом шизофренії або афективних розладів, які брали участь у норвезькому дослідженні психозів.
Було виявлено, що споживання трьох-чотирьох чашок кави на день пов’язане зі значно довшими теломерами у порівнянні з тими, хто не вживає каву.
Дослідники зазначають: «На основі середнього скорочення на 70 пар основ на рік, це означає, що біологічний вік групи, що вживає каву, є молодшим на п’ять років».
Головне правило: не переборщити
Важливо зазначити: позитивний ефект спостерігався лише у тих, хто вживав 3-4 чашки на день.
Споживання п’яти і більше чашок на день, що перевищує рекомендовану максимальну норму, призводить до протилежного ефекту, скорочуючи теломери та тривалість життя.
Науковці пояснюють захисний ефект кави антиоксидантними властивостями. Кава містить біоактивні сполуки, такі як хлорогенова кислота (CGA), кафестол, кахвеол та меланоїдини. Ці сполуки мають потужну антиоксидантну дію, що допомагає знижувати окислювальний стрес та запалення, які є причинами прискореного старіння, особливо у пацієнтів із психічними розладами.
Застереження експертів
Доктор Елізабет Акам, старший викладач біонаук Університету Лафборо, яка не брала участі в дослідженні, підкреслила, що для підтвердження зв’язку потрібні додаткові дослідження.
«Важливо зазначити, що це дослідження розглядає 'каву' як єдину субстанцію. Проте кава містить багато різних сполук, і залишається невідомим, які саме з них були використані,» - зауважила вона.
Також вона підкреслила, що дані про споживання кави були самостійно повідомлені учасниками, що може впливати на точність дослідження. Це важливо, оскільки сама речовина кофеїн в деяких дослідженнях була пов’язана зі скороченням теломерів.
Проте, автори дослідження вважають, що їхні висновки можуть стати основою для подальшого вивчення впливу кави на теломери та людей без психічних розладів.
Нагадаємо, що нове дослідження також свідчить про те, що природний антиоксидант, який міститься у каві та рисі, може покращувати стан судин, поліпшуючи кровообіг і навіть знижуючи ризик серцевого нападу.
Читайте також
- Прорив у лікуванні раку підшлункової: новий препарат подвоює виживаність пацієнтів
- У Техасі виявили м’ясоїдного паразита вперше з 1980-х: чим це загрожує США
- Лікарка попередила про бактерії на паперових грошах: скільки вони живуть
- Ветерани та військові можуть отримати компенсацію за відпочинок у санаторіях: деталі
- 5 червня на Землі обрушиться потужна магнітна буря: як вона вплине на людей
- Військовослужбовців можуть відправити на повторну ВЛК: важливе формулювання у довідці

