Україна стає частиною нового торгового маршруту з Китаю до Європи.

Україна на маршруті до Європи
Україна на маршруті до Європи

Частина вантажів, що перевозяться по Транскаспійському міжнародному транспортному маршруту (ТМТМ), який з'єднує Китай з Європою, планується прокласти через Україну. Про це повідомив директор з комерційної роботи та логістики АТ "Укрзалізниця" Тимофій Мураховський на засіданні Офісу експортерів.

УЗ працює над проєктом протягом півроку. Одним з етапів реалізації проєкту буде реєстрація компанії UZ Cargo East в Казахстані. УЗ також планує використовувати пороми "Герої Плевни" і "Герої Шипки", які планувалося передати Фонду держмайна України як неспеціалізовані активи.

"Відбулося засідання наглядової ради, на якому було погоджено створення нової юридичної особи UZ Cargo East в Казахстані. Це підприємство для роботи по серединному коридору з Китаю до Європи через Україну", - повідомив Мураховський.

За словами Мураховського, планується перевезення контейнерних потягів з каспійських портів до Баку, а потім з грузинського порту Поті до Одеси. Потім вантажі доставлять до Європи.

"Ми будемо не просто залізничним перевізником, а й морським. Головна мета полягає в створенні такого коридору, який забезпечить послуги нашим клієнтам від Китаю до Європи", - зазначив Мураховський.

Директор з комерційної роботи та логістики УЗ додав, що наступне засідання, на якому обговорять цей проєкт і залучать представників УЗ, відбудеться через два тижні в Баку.

Тимофій Мураховський також зазначив, що проєкт Транснаціонального транспортного мультимодального коридору має підтримку Китаю, Казахстану, Азербайджану та Грузії. Пороми зможуть перевозити щонайменше два контейнерних потяги на день, що допоможе значно збільшити обсяги перевезень між Китаєм і Європою.

Наразі Китай та Європа співпрацюють через кілька основних маршрутів. Один з них - Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, відомий як "середній коридор". Цей маршрут проходить через Китай, Казахстан, Каспійське море, Азербайджан, Грузію та Туреччину і є альтернативою північному маршруту через Росію. Обсяги перевезень по цьому коридору зросли до 1,5 мільйона тонн у 2022 році, що свідчить про його зростаючу популярність.


Читайте також

Реклама