Верфі ЄС допомагають обслуговувати арктичні газові танкери РФ – ЗМІ.

Верфи ЄС допомагають обслуговувати арктичні газові танкери РФ
Верфи ЄС допомагають обслуговувати арктичні газові танкери РФ

Ремонтні-суднобудівні верфі в країнах ЄС продовжують обслуговувати російські танкери льодового класу, які перевозять газ через Арктику. Це дозволяє Москві забезпечити поставки газу взимку, незважаючи на санкції, які були введені проти російського енергетичного сектору.

За даними Financial Times, французька верфь Damen та данська верфь Fayard A/S забезпечують необхідне технічне обслуговування російському заводу Ямал СПГ для транспортування газу на важливі ринки. Загалом, ці верфі забезпечують обслуговування 14 з 15 танкерів Arc7, що перевозять газ з Ямалу. Деякі судни звертаються в ці верфі кілька разів.

Експерт з арктичного судноплавства Мальте Гумперт з High North News, який відстежує рух цих суден, сказав: "Якби ці верфі стали недоступними, це загрожувало б всій логістичній операції. Вони, можливо, знайшли б інше місце для обслуговування, але це суттєво відхилило б їх від маршруту".

Ці верфі почали обслуговувати танкери з Ямалу вже після російської агресії в Україні у 2022 році. Вісім танкерів були обслуговані у французькій верфі, а дев'ять - у данській. Більшість цих суден належать енергетичним та судноплавним компаніям.

Компанія Damen підтвердила, що обслуговувала "кілька суден, пов'язаних з транспортуванням російського СПГ", але наголосила, що це не порушує європейські санкції. Вона також заявила, що найближчим часом не планується проведення ремонтів цих суден.

Проте Європейська комісія має політичну мету зменшити імпорт російського газу. Але плани ЄС знизити використання російського вуглеводню до нуля під загрозою через збільшення імпорту російського СПГ з Ямалу.

Ці верфі та судна не підпадають під санкції, оскільки вони займаються транспортуванням енергоносіїв і не плавають під російським прапором. Танкери не могли б продовжувати транспортування газу без технічного обслуговування та експертизи європейських верфей.

Єдиний танкер, який не звертався до жодної з цих двох верфей, - це Christophe de Margerie, який належить російській компанії "Совкомфлот" і підлягає санкціям. ЄС ввів санкції до цього судна 16 грудня — це перший випадок, коли блок застосував обмеження стосовно операцій Ямалу. США вже вводили санкції проти проекту Ямал.

Танкер Christophe de Margerie не міг отримати доступ до європейських верфей, тому він був припинений на шість місяців. Це свідчить про те, що танкери Arc7 залежать від європейських знань та запчастин.


Читайте також

Отримай доступ в канал свіжих новин 112.ua