Жирна їжа руйнує пам'ять за 4 дні: що виявили вчені.

Жирна їжа руйнує пам'ять за 4 дні: що виявили вчені
Жирна їжа руйнує пам'ять за 4 дні: що виявили вчені Фото: inkorr.com

Вплив шкідливої дієти на пам'ять

Як повідомляє inkorr.com: Дослідження, проведене Медичною школою Університету Північної Кароліни, показало, що західна дієта, багата на насичені жири, може суттєво зашкодити пам'яті навіть до появи зайвої ваги. Вчені повідомили, що надмірна активність CCK-інтернейронів у гіпокампі погіршує формування й зберігання спогадів, про що йдеться в журналі Neuron.

Вчені також відзначили, що вже через чотири дні вживання жирної їжі клітини мозку починають працювати неправильно через нестачу глюкози. Це швидко позначається на функціях пам'яті, навіть за короткий проміжок часу.

“Ми знали, що харчування і обмін речовин впливають на здоров'я мозку, але не очікували, що CCK-інтернейрони гіпокампа постраждають так швидко. Нас найбільше здивувало, що навіть короткочасне погіршення постачання глюкози миттєво погіршувало пам'ять”, - зазначив професор Хуан Сонг.

Водночас, відновлення рівня глюкози в мозку дозволяє нормалізувати роботу клітин та відновити пам'ять, що свідчить про можливість корекції через зміни в раціоні або використання інтервального голодування.

Здорове харчування — ключ до пам'яті

Вчені мають намір продовжити дослідження, щоб детально вивчити, як CCK-інтернейрони впливають на ритми мозку, які відповідають за пам’ять, а також перевірити, чи можуть дієти, що стабілізують рівень глюкози, стати способом профілактики деменції та хвороби Альцгеймера.

Нагадаємо, що вечеря грає важливу роль у підтримці здоров'я. Експерти радять куштувати останній прийом їжі за кілька годин до сну, що допомагає покращити якість сну та обмін речовин.

Отже, дослідження показало, що шкідлива дієта з високим вмістом насичених жирів може негативно впливати на пам'ять ще до розвитку зайвої ваги. Активність певних клітин у мозку починає погіршуватися вже через кілька днів вживання нездорової їжі. Проте стабілізація рівня глюкози в мозку може сприяти відновленню пам’яті, відкриваючи нові перспективи для корекції дієти та режиму харчування.


Читайте також

Реклама